Ugrás a fő tartalomra

Samu Kriszta Mazsi: „A sportot nem szabad nyűgként felfogni”

Samu Kriszta Mazsi arca és hangja sokaknak ismerős lehet, legutóbb például a Rising Star tehetségkutatójában láthattuk a képernyőn. Mazsit azóta mintha kicserélték volna, ugyanis életmódváltásának köszönhetően több mint 15 kilótól szabadult meg.


„2015.05.10-én reggel úgy ébredtem, hogy nem szeretnék tovább ebben a testben létezni. Fontos, hogy nem azért döntöttem így, mert szeretnék megfelelni bármilyen sztereotípiának, hanem azért, mert én nem szerettem volna tovább megélni azokat a dolgokat, amelyeket korábban. Nehezemre esett lehajolni, hogy megkössem a cipőmet, ha leültem, állandóan húzogatnom kellett a pólómat, ha a busz után futottam, nem kaptam levegőt.„ – kezdte Samu Kriszta Mazsi, aki emellett számtalan ismerőse átalakulását is végigkövetette a közösségi portálon, amely végleg megadta neki az utolsó löketet a váltáshoz.

„Szeretek egyedül belevágni dolgokba, és ez ezúttal sem volt másként. Eleinte sokat sétáltam, kondiztam. Az első öt kiló a gyaloglással, és az étrendváltoztatással olvadt le rólam, majd a sétát felváltotta a futás. Szerintem mindenkinek meg kell hallania a teste tanácsait, és azt kell követnie.” – árulta Mazsi, aki ma már tucatnyi levelet kap, amelyekben tanácsot kérnek tőle. „Rengetegen írnak, főleg nők, és egytől-egyig mindenkinek válaszolok. Ha valaki tanácsot kér, elmesélem a sztorim, de mivel nem vagyok szakember, így csak finoman adok javaslatokat. Inkább a lelkükre, az akaratukra igyekszem hatni. A legfontosabb, hogy a sportot nem szabad nyűgként felfogni, hanem egy programnak, amikor csak önmagunkkal foglalkozunk, szépülünk, és nem gondolkodunk a be nem fizetett számlákon, vagy más hétköznapi problémánkon. Egyszerűen élveznünk kell, ahogy a testünk lélegzik.”

Mazsi arra is rájött az eltelt időszakban, hogy sokaknak a kezdés és az akaraterő okozza a legnagyobb problémát, éppen ezért különleges kezdeményezést indított. Így szeptember 27-én, délelőtt 11 órás kezdettel közös, kezdő futást szervez, ahová vele tarthat mindenki, aki kedvet érez egy kis kocogáshoz. „Itt garantáltan senki nem lesz egyedül, jókedvvel, motivációs zenével is készülök. A szabadban nagyon rossz futó vagyok, egyszerűen futópadra születtem, szóval ez nekem is kihívás lesz. Futottam már a Margit-szigeten, és bár a táv teljesíthető, de csak szépen, komótosan. Persze nem csak kezdőket várunk, hiszen edzőként dolgozó testvérem által a gyors lábúakra is gondoltunk, én viszont tényleg a lelkes kezdőkre fogok koncentrálni. Mindenkit várunk kortól, és nemtől függetlenül.” 
Írta: Nikkk